Algemene voorwaarden

1. Algemeen

De Algemene Voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Candy's Beauty Instituut en de klant, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen schoonheidssalon

  1. Candy's Beauty Instituut voert de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de behoeften van van de klant uit.
  2. De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan Candy's Beauty Instituut worden verteld.
  3. Candy's Beauty Instituut is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de klant is uitgegaan van door de hemzelf verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  4. Candy's Beauty Instituut zal de klant inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3. Afspraken

  1. De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Candy's Beauty Instituut melden.
  2. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Candy's Beauty Instituut het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant aanrekenen.
  3. Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het salon aankomt mag Candy's Beauty Instituut de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant aanrekenen.
  4. Indien de klant bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in het salon aankomt, mag Candy's Beauty Instituut de volledige afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant aanrekenen.
  5. Candy's Beauty Instituut moet bij verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden en een nieuwe afspraak voorstellen.
  6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Persoonsgegevens & privacy

  1. De klant voorziet Candy's Beauty Instituut vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Candy's Beauty Instituut aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
  2. De persoonlijke gegevens van de klant worden bewaard op zijn klantenkaart en in het klantenbestand.
  3. Het schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
  4. Candy's Beauty Instituut zal de gegevens van de cliënt niet verkopen verspreiden aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.

5. Betaling

  1. Candy's Beauty Instituut vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten op de website.
  2. De vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.
  3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig gedurende de aangegeven periode en/of zolang de voorraad strekt.
  4. Betaling wordt na afloop van de behandeling en eventueel bij aankoop van producten hetzij contant, via pin of overschrijving voldaan.
  5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en/of fouten.
  6. Bij annulatie van een workshop of opleiding door de deelnemer bij Candy's Beauty Instituut - en/of Academy worden de reeds aangekochte producten niet terugbetaald wegens de beperkte houdbaarheidsdatum. Deze maatregel is noodzakelijk om de kwaliteit en veiligheid van onze producten te waarborgen. De klant dient rekening te houden dat het annuleren van deelname de verplichting tot volledige betaling van de workshop of opleiding niet opheft. Door het inschrijven voor een workshop of opleiding bij Candy's Beauty Academy, gaat de klant akkoord met dit annuleringsbeleid en onze algemene voorwaarden.

6. Aansprakelijkheid

  1. Candy's Beauty Instituut is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, ontstaan door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
  2. Candy's Beauty Instituut is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar de salon.

7. Klachten

  1. Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na de behandeling zowel mondeling als schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Candy's Beauty Instituut (Candy 0488 13 30 53).
  2. Candy's Beauty Instituut moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
  3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Candy's Beauty Instituut de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.
  4. Indien een klacht over de producten gegrond is, zal Candy's Beauty Instituut het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
  5. Indien Candy's Beauty Instituut en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

8. Garantie

  1. Candy's Beauty Instituut geeft de klant een week (7 dagen) garantie op behandelingen en producten.
  2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De klant wordt hiervan op de hoogte gebracht voor en tijdens de behandeling.
  3. Deze garantie vervalt indien:
    1. De klant op de hoogte is gebracht over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
    2. De klant andere producten dan door bij Candy's Beauty Instituut geadviseerde producten heeft gebruikt;
    3. De klant de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
    4. De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
    5. De klant de producten niet volgens het advies van bij Candy's Beauty Instituut heeft gebruikt;
    6. De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

9. Geheimhouding

  1. Candy's Beauty Instituut is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
  2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  3. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak van bij Candy's Beauty Instituut verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

10. Specialisatie: zorgvezekering/mutualiteit

  1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar of mutualiteit en de daaraan verbonden polisvoorwaarden kunnen een aantal behandelingen geheel of gedeeltelijk worden vergoed.
  2. De klant betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan Candy's Beauty Instituut.
  3. Candy's Beauty Instituut bezorgt de klant de factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar/mutualiteit.
  4. De klant is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar/lmutualiteit.
  5. De klant dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun zorgverzekeraar/mutualiteit.
  6. Candy's Beauty Instituut is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar/mutualiteit.

11. Beschadiging en/of diefstal

  1. Bij beschadiging aan het meubilair, de apparatuur of de producten, veroorzaakt door de klant,  heeft Candy's Beauty Instituut het recht op een schadevergoeding.
  2. Candy's Beauty Instituut meldt diefstal altijd bij de politie.

12. Behoorlijk gedrag

  1. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zich in het salon te gedragen in overeenstemming met algemeen aanvaarde normen.
  2. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Candy's Beauty Instituut het recht de klant de toegang tot het salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
  3. Bij Candy's Beauty Instituut wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de Hoge Gezondheidsraad.
  4. De klant dient zich te houden aan de persoonlijke hygiëneregels van Candy's Beauty Instituut.

13. Recht

  1. Op elke overeenkomst tussen Candy's Beauty Instituut en de klant is het Belgische recht van toepassing.
  2. De Algemene Voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Candy's Beauty Instituut en zijn ook in het salon beschikbaar.
  3. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

14. Cadeaubonnen

  1. Cadeaubonnen hebben een beperkte geldigheidsdatum en zijn niet verlengbaar.
  2. Cadeaubonnen zijn niet terugbetaalbaar en ook niet cumuleerbaar met andere acties en promoties.
  3. Op de dag van de behandeling dient de klant de cadeaubon mee te brengen.
  4. Vergeet de klant de cadeaubon, dan heeft Candy's Beauty Instituut het recht om het normale tarief voor de behandeling aan te rekenen.
  5. Indien de klant de cadeaubon op een later tijdstip (binnen 1 week) binnenbrengt, dan wordt het betaalde bedrag van de behandeling terug betaald.
  6. Verloren cadeaubonnen kunnen niet vergoed worden.
  7. Bij het niet opdagen voor een behandeling met een cadeaubon wordt de bon geannuleerd.
  8. De cadeaubon is persoonlijk en kan niet doorgegeven worden aan derden.